مکانی برای یادگیری - بازی و رشد کودکان

هدفها

-آشنا ساختن کودکان با محیط کودکستان و اطراف آن

-آشنا ساختن کودکان با کارکنان آموزشگاه و طرز کار آنها

-آشنایی کودکان با مربی و وظایف او و همچنین آشنایی با سایر کودکان

-آموزش رفتارهای صحیح به کودکان در مورد حفظ نظم و رعایت نوبت به هنگام استفاده از وسایل بازی و...

-ایجاد علاقه در کودکان نسبت به شرکت در بازیهای گروهی و فعالیتهای دسته جمعی.

-آموزش و راهنمایی کودکان در نحوه استفاده از توالت و دستشویی و همچنین مراعات نکات بهداشتی در موقع استفاده ازتغذیه و ظروف غذاخوری.

 

فعالیتهای اساسی :

1-      بازدید و مشاهده

کودکان با قسمتهای مختلف کودکستان آشنا می شوند.

2-      بحث و گفتگو

در کودکستان چه کار می کنیم ،چه کسانی در کودکستان برای ما کار می کنند ،کودکستان چه کمکی به ما می کند ؟وقتی می خواهیم بازی کنیم چرا باید به دیگران هم اجازه بازی و استفاده از وسایل را بدهیم.

3-      نکات اجتمایی و اخلاقی

به مربی و سایر افرادی که در کودکستان کار می کنند ، احترام بگذاریم .حرفهای آنها را گوش کنیم،کاری را که به عهده ما گذاشتند انجام دهیم،از وسایل و اسباب بازیها خوب نگهداری کنیم ،با دیگران بازی کنیم ،نوبت دیگران را رعایت کنیم ،اگر بچه ای از ما چیزی خواست به او امانت بدهیم ،وقتی دیگران مشغول انجام کاری هستند ،وسایل آنها را بر نداریم و مزاحم آنها نشویم ،به حرفهای خانم مربی گوش بدهیم

 

نکات بهداشتی و ایمنی :

     وقتی کار و بازی می کنیم ،رنگ و خمیر را زیر دست و پا نریزیم ،وقتی توالت می رویم و یا دستهای ما کثیف می شود آن را با آب و صابون بشوییم ،دستهای رنگی و کثیف خود را با لباسمان پاک نکنیم وقتی از پله بالا و پایین می رویم مواظب باشیم نیفتیم ،وقتی با تاب و سرسره و الاکلنگ بازی می کنیم ،مواظب باشیم دست و پای ما به بدن کسی نخورد ،از درخت و دیوار و بلندیها بالا نرویم ،با قیچی و مداد و قلم بازی نکنیم و مواظب باشیم آنها را به صورت ،چشم و گوش کسی نزنیم ،مداد، قلم ،ماژیک و قیچی را به دهان خود نزنیم،موقع دویدن سروصدای زیادی نکنیم که مزاحم دیگران شویم،وقتی احتیاج به دستشویی داریم اجازه بگیریم و به دستشویی برویم و هر وقت تشنه شدیم با لیوان خود آب بخوریم

زبان آموزی:

تمرین و تکرار صحیح کلمات زیر به صورت فردی و گروهی و ساختن جمله های ساده (طی بازیها،قصه ها و سرودها)

مهد کودک ،آمادگی، مربی ،مدیر،کمک مربی،آشپز،حیاط،بازی،همکلاسی،دستشویی،سرسره،الاکلنگ و...

 

مفاهیم علوم و ریاضی

شناخت رنگهای اصلی(قرمز- زرد- آبی)

آشنایی با مفاهیم بالا و پایین

فعالیتهای جنبی :

کاردستی فردی و گروهی- نقاشی – شعر- رنگ آمیزی کپی آموزشی- بازی

 

شعر:

اینجا که مهد کودک

پر از گلهای کوچکه

بچه هایش مثل گلند

خیلی قشنگ و تپلند

مربیای مهربان

دلسوز و خوب و خوش زبان

یاد می دهند به بچه ها

از همه چیز از همه جا

قصه میگن برایشون

شعر می خوانند شاد و روان

پیش از غذا پس از غذا

میوه میدن به بچه ها

مواظب آنها میشن

زحمت بسیار می کشن

با همه مثل مادرند

بچه ها دوستشان دارند.

+ نوشته شده در  پنجشنبه هشتم آذر 1386ساعت 8:25  توسط آلما | 
 
صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
×××
... مهد کودک و آمادگی آلما ...
×××

گرگان-خ شهدا-لاله ی دهم-نرسیده به مدرسه 17شهریور

نوشته های پیشین
اردیبهشت 1389
فروردین 1389
بهمن 1387
آذر 1386
مهر 1386
مرداد 1386
 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM